حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 49 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 0×
مشروح نشست خبری استاندار لرستان
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
شناسه : 28
بازدید 126
13

.مشروح نشست خبری استاندار لرستان؛ با اعتراضات مردم در کف خیابان مشکل حقابه حل نمی‌شود/ می‌توانیم مانع خروج آب از استان شویم! استاندار لرستان گفت: به کف خیابان آمدن مشکل حقابه لرستان را حل نمی‌کند. فرهاد زیویار در اولین نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و قلم که عصر دوشنبه ۸ آذرماه در محل سالن جلسات […]

پ
پ

.
مشروح نشست خبری استاندار لرستان؛

با اعتراضات مردم در کف خیابان مشکل حقابه حل نمی‌شود/ می‌توانیم مانع خروج آب از استان شویم!

استاندار لرستان گفت: به کف خیابان آمدن مشکل حقابه لرستان را حل نمی‌کند.

فرهاد زیویار در اولین نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و قلم که عصر دوشنبه ۸ آذرماه در محل سالن جلسات شماره ۲ استانداری در آستانه سفر رییس جمهور به لرستان برگزار شد گفت: از رسانه‌ها انتظار داریم که در زمینه حقابه از نظر کارشناسان استفاده کند.

او با اشاره به لزوم پیگیری حقابه لرستان در سفر آیت‌الله رییسی به استان ادامه داد: ۱.۲ میلیارد مترمکعب، از ۱۰ میلیارد مترمکعب روان آب‌های موجود در استان بهره‌برداری می‌شود این در حالی است که در استان‌های هم‌جوار، میزان روان آب‌ها نصف میزان موجود در لرستان و مصرفشان دو برابر میزان مصرفی در استان است.

زیویار افزود: به نظر می‌رسد با تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن سدهای نیمه‌کاره استان، یک میلیارد مترمکعب به ذخیره آبی استان افزوده می‌شود.

او با اشاره به این که چنانچه حقابه لرستان پرداخت نشود می‌توان از خروج آب از استان جلوگیری کرد، افزود: در کشور ما، یک استان منبع نفت و گاز است دیگری منبع تولید برق و انرژی و…اگر قرار باشد که هر استانی از نعمات موجود در آن به استان‌های دیگر ندهد که کشور تجزیه می‌شود.

استاندار گفت: با توجه به شرایط بحرانی کشور و امکاناتی که در اختیارمان قرار دارد امید به تکمیل شد معشوره بیشتر از سد بختیاری است چرا که میزان اعتباری که برای تکمیل این سد نیاز است ۱۰ هزار میلیارد تومان و سد بختیاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است.

او اظهار کرد: میزان ذخیره آبی سد معشوره یک میلیارد مترمکعب و سد بختیاری ۵ میلیارد مترمکعب است.
وی اظهار کرد: سدهای استان ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مقام ارشد استان افزود: لرستان بدون راه در بن‌بست قرار دارد و ادعای کریدور بودن لرستان از گذشته تاکنون با تکمیل پروژه‌های موجود در این باره محقق می‌شود.

او ادامه داد: توسعه فرودگاه و تکمیل راه‌آهن و بزرگراه‌ها ازجمله مطالبات ماست.
زیویار گفت: از حدود یک ماه پیش نمایندگان نهاد ریاست جمهوری در استان حضور پیدا کردند و با برگزاری جلساتی با ادارات مختلف استان از وضعیت، کمبودها و مشکلات استان تا حد زیادی آگاهی پیدا کردند.

وی افزود: به طور حتم در یک سفر یک روزه نمی‌توان انتظار داشت که همه مسائل و مشکلات استان بررسی شود بنابراین لازم است که رئیس‌جمهور با آگاهی کامل وارد هر استانی شود.

او اظهار کرد: هدف رییس جمهور ملاقات با مردم و لمس مشکلات آن‌هاست.
وی گفت: این سفر چند اولویت دارد ازجمله بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مختلف مردم، شورای اداری و نشست خبری.
او افزود: در لیست مطالبات ما از رئیس‌جمهور ۱۰۰ پروژه در دستور کار قرار دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.