حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 49 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 0×
ژئو پارک شیرز، نقدی که نسیه می شود!
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
شناسه : 55
بازدید 94
13

✍سیدحسین موسوی «مطالبه ی ثبت جهانی شیرز» امروزه صنعت گردشگری یک تجارت بزرگ و پر رونق در تمام کشورهای جهان است. پر واضح است کشورهایی بهره بیشتری از این صنعت می برند که ضمن قرار گرفتن در موقعیت های مناسبِ گردشگری، توان مدیریتی خوبی در این حوزه داشته باشند. ژئو پارک شیرز در کوهدشت یک […]

پ
پ

✍سیدحسین موسوی

«مطالبه ی ثبت جهانی شیرز»

امروزه صنعت گردشگری یک تجارت بزرگ و پر رونق در تمام کشورهای جهان است. پر واضح است کشورهایی بهره بیشتری از این صنعت می برند که ضمن قرار گرفتن در موقعیت های مناسبِ گردشگری، توان مدیریتی خوبی در این حوزه داشته باشند.

ژئو پارک شیرز در کوهدشت یک فرصت خدادادی است که تا به امروز مدیران شهرستان کوهدشت قدر این نعمت گرانبها را ندانسته و به علت ضعف مدیریت و نداشتن تخصص لازم در راستای توسعه ی شهرستان از آن بهره ای نبرده اند.

مطالبه ی عمومی و مهم شهرستان کوهدشت احداث سد معشوره است که مافیای آب تا به امروز مانع تحقق این مهم شده است؛ اما با توجه به سفر رییس جمهور محترم در روزهای آینده، امید است نماینده ی محترم مردم در مجلس و نماینده ی عالی دولت در شهرستان، ضمن استمرار مطالبه ی اجرایی شدن سد معشوره، ثبت جهانی ژئوپارک شیرز را به عنوان یک اولویت و خواست مردم این دیار از هیات دولت مطالبه نمایند. همچنین انتظار می رود رسانه های محلی شهرستان با مطرح کردن این مهم به عنوان یک مطالبه و مسئله ی عمومی، نماینده ی مردم شهرستان و مدیران دولت را همراهی کنند؛ البته در این راستا اداره ی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان باید نقش محوری ایفا کند و در هماهنگ کردن نماینده مردم، نماینده عالی دولت، فعالان اجتماعی و رسانه ها گامی موثر بردارد و این روزها پیگیری موارد زیر را اولویت کاری خود قرار دهد:


طرح و‌ مطالبه ی ثبت جهانی ژئوپارک شیرز


رفع معارض حریم این دره (مقدمه ثبت جهانی)

بهسازی و آسفالت راه دسترسی

توانمند سازی و آموزش بومی های مجاور دره (روستای گدارگه واقع در دهانه ی شرقی این دره)

آورده و تاثیر مثبت محقق شدن این مهم (ثبت جهانی شیرز ):

مطرح شدن شهرستان کوهدشت به عنوان مقصد گردشگری

کمک به جوامع و اقتصاد مناطق روستایی

افزایش زیرساخت های مناطق روستایی

احداث و تکثیر واحدهای اقامتی(بوم گردی، خانه مسافر و هتل ها و …)

«در پایان امیدوارم این سرمایه ی نقد و گرانبهای شهرستان (ژئوپارک شیرز ) به علت ضعف مدیریت و عدم مطالبه گری، نسیه نشود.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.